Translate

sobota, 14 marca 2015

AKTUANIE WSKAZANA LEKTURA



Z mojej skromnej biblioteczki wybrałem kilka książek o tematyce sybirskiej, są to wspomnienia tych co przeżyli tą straszną gehennę, którą nam Polakom zgotował sąsiad ze wschodu. Wspominają tamte tułacze lata ludzie, którym już często w pamięci zacierają się niektóre obrazy, a inne pozostawiły głęboką wciąż krwawiącą ranę. Zachęcam do przeczytania kilku z nich i zainteresowanie młodzieży tą tematyką. Taka lekcja Historii Polski w 75 rocznicą wywózek. 





W jednej z tych książek jest przepiękny obrazek, jak gdyby przedstawiający naszą trójkę(mama, siostra i ja) w podobnej sytuacji, w której leżący na stole bochenek chleba istniał wtedy tylko w naszej wyobraźni. Autorką obrazka jest uczennica jednego ze Szczecińskich Gimnazjów Wiktoria Wardalińska ( mam nadzieję, że mi tego nie weźmie za złe, że go zamieszczam na moim blogu).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz