Translate

wtorek, 7 stycznia 2014

Zmarła mając 89 lata moja siostra Halina Łupinowicz (z domu Rudawiec) córka Anny Rudawcowej, autorka wspomnień sybirskich pt. „Skrzywdzeni”, opisujących tułaczą dolę rodziny poetki na wygnaniu.

KOŁYSANKA      (Dla Halinki,mama)

Śpij moja córuś, śpij ukochana 
złóż senną główkę na białej poduszce: 
patrzy na ciebie dobry wzrok Pana, 
który pamięta o każdej muszce. 

Przez dzień słoneczny zabawa cię znuży, 
Małe nożęta chcą wypoczynku. 
Śpij! Niech ominą cię bóle i burze 
Śpij! Czarnooka mamina, Halinko! 

Śpij pókiś mała i wolna od troski, 
Jasnym promyczkiem przyświecaj mamusi, 
Lata przeminą zbieleją ci włoski, 
Życie okrutne twój uśmiech zadusi, 

 Ciężkie zawody rozbiją serduszko, 
Oczka figlarne przysłoni tęsknota. 
Śpij moja lalko, śpij moja wróżko, 
Śpij moja gwiazdko promienna i złota!

Może za drzwiami czają się smutki, 
Dziś ciebie jednak mamusia osłania 
Anioł z oczami jak dwie niezabudki 
Też cicho ukląkł na skraju posłania. 

Śpij więc, królewno, śpij moja rybko, 
Śpij, póki noce masz bladoniebieskie: 
Złote dzieciństwo przeminie tak szybko! 
Przyszłość ma w worku gorycze i łezki. 

Śpij! A tymczasem mamusia do Boga 
Wyśle na skrzydłach Anioła, 
Prosząc, by lekką ci była ta droga 
Na którą On cię w przyszłości powoła. 

Śpij! może będzie ci dobrze na świecie - 
Mama za ciebie już łezki wylała, 
Wiele też modłów do nieba poleci... 
Śpij więc córuchno, śpij moja mała!

1 komentarz:

  1. Pani Halinka - moja ukochana Wychowawczyni z Przedszkola nr 6 w Gliwicach przy ul. Toszeckiej. Pamiętam Jej spokój, cierpliwość, mądrość. Wspaniały, dobry człowiek. Cześć Jej pamięci.

    OdpowiedzUsuń